صفر تا صد آموزش پیامرسان گپ

25 اسفند 1401

امروزه با شدید تر شدن فیلترینگ، تقاضا برای نصب پیام رسان‌های ایرانی بسیار بالا رفته است. هر روز به تعداد این پیام رسان‌ها افزوده می‌شود، اما فقط بعضی از آنها توانسته اند با خدمات مفیدی که ارائه می‌دهند، توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. پیام رسان‌هایی همچون بله ، سروش ، گپ و… جزو محبوب ترین پیام رسان‌های داخلی هستند.

در این مقاله سناتورگرام قصد دارد به آموزش گپ بپردازد. گپ یک پیام رسان ایرانی کاربردی با قابلیت‌های منحصر به فرد و سرگرم کننده است که خدمات بدرد بخور زیادی را در اختیار کاربرانش قرار داده است. اگر می‌خواهید با دوستان تان گفتگو کنید، این پیام رسان به صورت کاملا رایگان این امر را در دسترس شما قرار میدهد.

نکته جالبی که در مورد پیام رسان گپ وجود دارد این است که روند عضوگیری آن به صورت طبیعی بوده و هیچ گونه تبلیغات گسترده ای برای معرفی آن انجام نشده است. این پیام رسان بعد از یکسال فعالیت توانست بیش از ۱ میلیون کاربر فعال را جذب کند. این موضوع نشان می‌دهد که کاربران پس از تجربه خوشایندی که بعد از کار با این برنامه داشتند، تصمیم گرفتند که آن را با دوستان شان نیز به اشتراک بگذارند.

نحوه نصب گپ:

نصب پیام رسان گپ و عضویت در آن نیز مانند سایر پیام رسان‌ها است. برای شروع باید با توجه به سیستم عامل تلفن همراهتان، برنامه گپ را از منابع معتبر دانلود کنید.

اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید، می‌توانید مراحل عضویت را به سادگی ادامه دهید. اما اگر از گوشی آیفون استفاده می‌کنید:

ابتدا باید از طریق تنظیمات گوشی تان اجازه نصب را به این پیام رسان بدهید.
بعد از اینکه گپ را در سیستم عامل آیفون دانلود کردید، یک پنجره باز می‌شود.
باید در آن پنجره گزینه Install را انتخاب کنید.
بعد از این که مراحل نصب کامل شد، وارد بخش Settings شوید.

سپس از قسمت General گزینه Device Management را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی روی گزینه TS Information Technology Ltd کلیک کنید.

در بخش آخر نیز Trust App را انتخاب کنید.

از این مرحله نصب به بعد، آموزش گپ برای تمام سیستم عامل‌های گوشی مشابه است:

ابتدا پیام رسان گپ را باز و اجرا کنید.
زبان مورد نظرتان را انتخاب نمایید.
شماره تلفن تان را وارد کنید تا کد فعالسازی از برای شما پیامک شود.

پس از وارد کردن کد، وارد برنامه می‌شوید.

می‌توانید از قسمت پروفایل، مشخصات تان را تغییر دهید.

اگر بعد از چندین بار تلاش، کد چهار رقمی را دریافت نکردید، کپچای صوتی فعال می‌شود.

در این شرایط، از طریق تیم کپچا با شما تماس گرفته می‌شود و کد برای شما خوانده میشود.

گزینه کد را دریافت نکردم:
اگر شماره را درست وارد کرده اید، اما کد برای شما ارسال نشده، این گزینه را بزنید تا کد مجددا ارسال شود.

علامت مداد:

یک علامت مداد در کنار شماره موبایل قرار گرفته که اگر شماره را اشتباه وارد کرده باشید، می‌توانید از آن برای تغییر شماره استفاده کنید.

صفر تا صد آموزش پیامرسان گپ - 20230312 143123

گذاشتن رمز عبور برای ورود به گپ:

اگر می‌خواهید مانع از دسترسی دیگران به چت ها و اطلاعات تان در پیام رسان گپ شوید، می‌توانید یک رمز عبور برای این برنامه انتخاب کنید.

در این بخش از آموزش گپ، به منوی کاربر بروید، وارد بخش تنظیمات شوید و گزینه رمز عبور را انتخاب کنید. سپس رمز مورد نظر خودتان را وارد کنید.

هنگام باز کردن پیام رسان گپ، در صفحه اول چه می‌بینیم؟
هنگام ورود به این اپلیکیشن، در صفحه اول ۵ بخش را در قسمت بالای صفحه مشاهده می‌کنید:

تنظیمات کاربر
جستجو
مکالمات (گفتگوها)
مخاطبین
اطلاعات، خدمات و سرگرمی‌ها

آموزش حذف اکانت گپ:

گر در پیام رسان گپ یک اکانت ساخته اید و به هر دلیلی قصد حذف کردن این اکانت را دارید، در این بخش از آموزش گپ با ما همراه باشید:

ابتدا پیام رسان گپ را باز و اجرا کنید.
به بخش تنظیمات بروید.
روی گزینه خصوصی سازی و امنیت بزنید.
گزینه لیست دستگاه‌های فعال را انتخاب نمایید.
اگر حدود ۹ ماه اکانت گپ تان را باز نکنید، حساب کاربری تان با تمام فایل‌ها و اطلاعاتی که در سرورهای ابری دارد، حذف خواهد شد.

نکته: حذف اکانت پیام رسان گپ یک پروسه برگشت ناپذیر است و در صورت حذف تمامی اطلاعاتی و داده ها که در این پیام رسان داشتید، حذف خواهند شد. حتی در صورتی که مجددا اکانت گپ را روی همان شماره نصب کنید، هیچ یک از گفتگوها، گروه‌ها یا کانال‌هایتان برنمی‌گردند. به علاوه اگر در بخش کیف پول این پیام رسان پولی داشته باشید آن ها نیز از دست میروند.

منوی کاربری اندروید گپ:

برای ورود به منوی کاربری، باید آیکون سه خط تیره که در بالا سمت راست صفحه اصلی گفتگوها قرار دارد را لمس کنید. چند مورد از بخش هایی که در قسمت منوی کاربری گپ مشاهده میکنید:

گپ من:
شبکه‌های اجتماعی به فضای ابری یا کلود وصل هستند. این فضا، اطلاعات را ذخیره می‌کند و مانع از پاک شدن ناگهانی آنها می‌شود. برای دسترسی به فضای ابری باید به اینترنت متصل باشید.

فضای ابری در این پیام رسان، «گپ من» نام دارد و آیکون آن به شکل یک ابر است و در سمت راست منوی کاربری قرار گرفته است. تا زمانی که دیلیت اکانت نکنید، تمام اطلاعات تان (از جمله آرشیو پیام‌ها، فایل‌ها، تصاویر، فیلم‌ها و…) در بخش گپ من حفظ خواهد شد.

صفر تا صد آموزش پیامرسان گپ - 20230312 143101

کیف گپ :
برای این که از خدمات پولی این پیام رسان استفاده کنید، باید کیف گپ تان را شارژ کنید. در این بخش از آموزش گپ، مراحل زیر را دنبال کنید:

موجودی کیف گپ را می‌توان به صورت تومان، گپسی یا دلار افزایش داد. پس از انتخاب هر گزینه، برای شارژ اکانت به صفحه بانک هدایت میشوید.

می‌توانید از این موجودی‌ها برای دریافت خدمات مالی، اشتراکی، و پرداخت درون برنامه ای استفاده کنید. برای مثال برخی از بات‌های اشتراکی هزینه فعالسازی ای حدود ۵۰ گپسی دارند.

به علاوه می‌توانید پک استیکر خریداری کنید، یا با استفاده از بات، قبوض تان را پرداخت یا تلفن همراه تان را شارژ کنید.

دنیای استیکر گپ:

بخش دنیای استیکر، از چندین بخش دیگر تشکیل میشود.

با استفاده از قابلیت فروش استیکر گپ، همه کاربران می‌توانند به صورت پولی یا رایگان، پک‌های استیکری که ساخته اند را به سایر کاربران ارائه دهند.

به علاوه در این بخش می‌توانید استیکرهایتان را مدیریت کنید، استیکر مورد نظرتان را نصب کنید، استیکرها را با دیگران به اشتراک بگذارید و حتی استیکرهایی که دارای تصویر یا جزئیات ریز هستند را بزرگتر کنید.

پشتیبانی گپ
اگر سوال، مشکل، انتقاد و یا پیشنهادی دارید، می‌توانید در این بخش آن را مطرح کنید. تیم کارشناسان گپ درسریعترین زمان درخواست شما را بررسی می‌کنند و در صورت لزوم به آن پاسخ میدهند.

ورود امن با گپ:
قابلیت ورود امن این امکان را فراهم کرده که در وبسایت‌هایی که دارای قابلیت «ورود امن با گپ» هستند، لاگین کنید. بعد از انتخاب این گزینه، دوربین گوشی به صورت بارکدخوان فعال می‌شود. در این شرایط باید دوربین را مقابل QRCode وبسایت قرار دهید، تا در کمترین زمان ممکن و بدون ثبت نام وارد شوید.

معرفی به دوستان گپ :
از این بخش می‌توانید دوستان را دعوت کنید تا این پیامرسان را نصب کنند و از قابلیت‌های آن استفاده کنند.

نکات و ترفندهای گپ:

در این بخش از آموزش گپ به کاربردی ترین نکات و ترفندهای این پیام رسان اشاره خواهیم کرد:

نسخه اپ پیشرو یا (PWA) گپ:
نسخه اپ پیشرو راه حل جدیدی است که این پیام رسان کاربردی به کاربران iOS عرضه کرده است.

با استفاده از این نسخه، کاربران گپ می‌توانند به راحتی از این پیام رسان استفاده کنند و دیگر مجبور نیستند که به طور منظم این برنامه را بروز رسانی کنند و نسخه جدید آن را دریافت کنند.

برای استفاده از نسخه اپ پیشرو، ابتدا باید لینک https://web.gap.im را در مرورگر گوشی تان وارد کنید. این لینک شما را وارد صفحه لاگین پیام رسان گپ می‌کند. سپس مراحل را انجام دهید

صفر تا صد آموزش پیامرسان گپ - 20230312 143115

قابلیت نمایش تصویر در تصویر هنگام پخش ویدئوها در گپ :

حتما برایتان اتفاق افتاده که بخواهید همزمان با دیدن یک ویدیو در یک کانال یا گروه، در بقیه گفتگوها یا کانال‌ها هم فعالیت کنید.

برای فعالسازی این قابلیت باید ویدیوی مورد نظرتان را پخش کنید. سپس از منویی که در سمت راست و پایین پلیر قرار گرفته، گزینه picture in picture را انتخاب کنید. در این مرحله، یک صفحه دیگر از ویدیو به شما نمایش داده می‌شود.

اگر پنجره پخش کننده اصلی ویدیو را ببندید، می‌توانید از طریق پنجره دوم ویدیوی مورد نظر را پخش کنید. این پنجره دوم را می‌توانید در صفحه نیز جابجا کنید. بعد از فعالسازی این قابلیت، می‌توانید در هر کانال و گفتگویی که خواستید، فعالیت کنید و همزمان ویدیوی مورد نظرتان را هم بدون توقف مشاهده کنید.

علامت‌هایی که در پیام‌های ارسال شده در گپ می‌بینیم به چه معنا هستند؟

این علامت‌ها به شما کمک می‌کنند که از وضعیت پیامی که ارسال کرده اید، باخبر شوید. در این بخش از آموزش گپ به مفهوم این علامت‌ها خواهیم پرداخت:

ساعت یا تماشا: این علامت نشان می‌دهد که پیام تان در وضعیت «در حال ارسال به سرور» قرار دارد.

یک تیک: پیام در سرور دریافت شده، اما مخاطب هنوز آنلاین نشده که آن را ببیند.

دو تیک: مخاطب آنلاین شده و پیام تان را دریافت کرده، اما هنوز آن را باز نکرده و ندیده است.

چشم: فرد مورد نظر، پیام تان را خوانده است.

بعد از این که این گزینه فعال شد، وارد بخش گفتگوها می‌شوید و می‌توانید تعیین کنید که کودک اجازه دسترسی به کدام گفتگوها را دارد.

باید رمزی را برای حالت کودک فعال کنید. این رمز می‌تواند به صورت یک الگو یا پین کد ۴ رقمی باشد.

بعد از این که رمز را انتخاب کردید، وارد بخش مربوط به کودک می‌شوید و کودک می‌تواند از امکانات سرگرم کننده و گسترده این پیام رسان که برای سنش مناسب هستند، استفاده کند.

بعد از این که حالت کودک را فعال کردید، فرزندتان فقط به این قسمت ها دسترسی دارد و سایر بخش‌ها غیرفعال می‌شوند:

دنیای گپ
دنیای استیکر
بخش آموزش
گفتگوهای انتخاب شده

امنیت بالا در گپ :

اگر نگران امنیت و حریم خصوصی تان در پیام رسان‌های ایرانی هستید، باید گفت که طراحی پیام رسان گپ به نحوی صورت گرفته، که امنیت کاربران را در الویت قرار داده است. پیام‌هایی که در گپ رد و بدل می‌شوند، تحت پروتکل امنیتی SSL قرار دارند که مسلما امنیت بالایی دارد.

در این پیام رسان به سادگی می‌توانید افرادی که تمایل به صحبت کردن با آنها را ندارید، را در لیست سیاه قرار دهید. و در صورت پشیمان شدن، آنها را از این لیست خارج کنید.

همچنین خودتان می‌توانید تعیین کنید که سایر کاربران، چه مشخصاتی از شما را می‌توانند ببینند.

در پیام رسان گپ می‌توانید اطلاعات دستگاه های مختلفی که در اکانتتان وارد شده اند، را مشاهده کنید و در صورتی که یک یوزر برای شما ناشناس بود، آن را حذف کنید و مانع از دسترسی او به حساب تان شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]