انواع سیستم مدیریت محتوا برای سایت

18 اسفند 1401

هرچه می گذرد فضای مجازی بیشتر پیشرفت می کند و بسیاری از ما کارهایمان را انلاین انجام می دهیم و بسیاری از کسب و کار ها به سمت مجازی شدن پیش می رود. یکی از ابزار هایی که می توان با آن در فضای آنلاین فعالیت کرد وبسایت است اما درست کردن وبسایت کار سخت و هزینه بری است. اما اگر تا به حال در اینترنت به دنبال روش های ساخت سایت بوده باشید قطعا نام cms ها یا همان سیستم های مدیریت محتوا را شنیده اید.

در ادامه این مقاله شما را بیشتر با انواع سیستم مدیریت محتوا اشنا میکنیم و اموزش میدهیم .

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

ابتدا باید بدانیم که اصلا سیستم های مدیریت محتوا چی هستند؟ و چه کاربری دارند؟

سیستم های مدیریت محتوا یا همان CMS ها با کوتاه شده عبارت Content Management System هستند.

ابزاری برای مدیریت و ساخت وبسایت هستند که به شما کمک می کند تا وبسایت های مختلفی را در سبک و مدل های مختلف برای خودتان طراحی و مدیریت کنید.

در واقع سیستم های مدیریت محتوا به شما این دسترسی را می دهند تا بتوانید بدون داشتن دانش برنامه نویسی و به سادگی و با هزینه کم یک وبسایت بسازید.

انواع سیستم مدیریت محتوا:

به صورت کلی میتوان آنها را به دو دسته OS و SAAS تقسیم بندی کرد.

OS که مخفف کلمه اوپن سورس هست، کدباز (متن باز) است معمولا به نرم افزار های رایگانی گفته می شود که برای استفاده از آنها نیازی به پرداخت هزینه نیست. همچنین به علت اینکه در کدهای آن در دسترس عموم است برای آنها افزونه ها و …. مختلفی طراحی می شود.

اما مدل دوم این سیستم ها SAAS است که همان سیستم های اشتراکی یا پولی هستند که باید برای استفاده از آنها به شرکت ارائه دهنده پول پرداخت کنید.

انواع سیستم مدیریت محتوا برای سایت - 20230306 111835

معرفی بهترین سیستم های مدیریت محتوا :

تا الان با انواع سیستم های مدیریت محتوا به صورت کلی آشنا شدید حالا در ادامه چندتا از محبوب ترین و مشهور ترین این سیستم ها را معرفی میکنیم تا ببینیم کدام یک گزینه بهترین برای ساخت سایت هستند.

وردپرس WordPress:

وردپرس را می توان محبوب ترین و مشهور ترین سیستم مدیریت محتوای رایگان در سراسر جهان به حساب آورد که طرفداران بسیار زیادی دارد. این cms دارای افزونه ها و قالب های بسیار زیاد و متنوعی است و همین موضوع باعث شده تا ساخت سایت با استفاده از آن خیلی ساده و بدون محدودیت باشد. در حال حاضر بیشتر وبسایت های دنیا با استفاده از وردپرس ساخته میشوند و عملا یک گزینه فوق العاده برای ساخت انواع وبسایت های خبری و فروشگاهی به حساب می آید

جوملا :

جوملا را می توان در کنار وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا فوق العاده به حساب آورد که همیشه در رقابت با آن است. این cms به صورت کاملا اپن سورس می باشد و بر پایه php می باشد. همچنین با زبان فارسی نیز کار می کند و قابلیت های مختلفی از جمله امکان ایجاد وبلاگ، ایجاد طرح های گرافیکی، ایجاد منو، ویرایش و شخصی سازی و…. دارد.

جوملا دارای قالب ها و افزونه های مختلفی است کمتر از وردپرس به خصوص در زبان فارسی ولی باز هم می تواند یک گزینه فوق العاده به حساب بیاید به خصوص برای وبسایت های شرکتی و شخصی و تفریحی و…

انواع سیستم مدیریت محتوا برای سایت - 20230306 111828

اپن کارت فروشگاه ساز :

اپن کارت را می هم می توان یک سیستم فروشگاه ساز بسیار حرفه ای و البته متن باز به حساب آورد که طرفداران زیاد خاص خود را دارد. این cms هم متن باز است و امکانات فوق العاده حرفه ای را در اختیار شما برای ساخت یک فروشگاه عظیم می گذارد.

این سیستم مدیریت محتوا دارای سئو قوی می باشد و از انواع درگاه ها پشتیبانی می کند. با استفاده از اپن کارت خیلی راحت می توان وبسایت های چندزبانه، سیستم های مدیریت تبلیغاتی، کوپن تخفیف، دسته بندی و گزارش گیری و…. را برای وبسایت بسازید و یک فروشگاه حرفه ای و فوق العاده برای خود بسازید.

سیستم مدیریت محتوا دروپال :

در لیست انواع سیستم مدیریت محتوا دیدن نام دروپال چندان دور از انتظار نیست. این cms دارای ساختار فوق العاده است و برپایه php ساخته شده است. از ویژگی های این سیستم می توان به حرفه ای بودن و امنیت بسیار بالا و سرعت خوب اشاره کرد که باعث شده تا کاربران زیادی را جذب کند.

در این روز ها که هر روز افراد از راه های مختلفی مانند ساخت سایت و پیج و کانال تلگرامی و…. اقدام به ورود به فضای مجازی می کنند خیلی ساده می توان با یک سیستم مدیریت محتوا یک وبسایت فوق العاده طراحی کرد و در کنار شبکه های اجتماعی کسب و کار خود را در فضای مجازی گسترش داد و بزرگ تر کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]