چت GPT چیست؟

17 اسفند 1401

مدتی است نام چت gpt بسیار شنیده می شود و تقریبا همجا از آن صحبت میکنند و افراد زیادی دارند با این فناوری جدید آشنا می شوند و با آن ارتباط برقرار می کنند اما احتمالا شاهم مانند خیلی های دیگه هنوز نمیدانید chatgpt چیست و دقیقا چه کاربردی دارد؟و اصلا چه کمکی بما میکند؟

به همین دلیل در سناتورگرام تصمیم گرفتیم در ادامه این مقاله شمارا کامل با این هوش مصنوعی آشنا کنیم.

چت gpt چیست؟

چت جی پی تی در اصل یک فناوری تقریبا جدید در حوزه هوش مصنوعی به حساب می شود که توسط شرکت open ai طراحی شده است. اما واقعا chatgpt چیست؟

این فناوری در واقع یک ربات هوشمند بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده و از تکنولوژی gpt-3.5 استفاده می کند. طراحی بسیار عالی و جدید آن باعث شده تا ربات chatgpt بتواند خیلی ساده مفاهیم صحبت های شما را متوجه شود و به آنها پاسخ دهد.

در واقع به نسبت موردهای قدیمی که در این حوزه وجود داشت Chatgpt در هر دو حزوه پاسخ به سوال و صحبت پیشرفته تر است.

این ربات همچنین می تواند با شما مکالمه داشته باشد. جالب تر اینجاست که این مکالمه محدود به زبان و قاعده خاصی آنچنان نیست و حتی نیاز نیست که به صورت رسمی با آن صحبت کنید بلکه می توانید خیلی ساده با این ربات صحبت کنید و Chatgpt متوجه صحبت ها و هدف شما می شود. همچنین به علت فناوری هوش مصنوعی و دیتا بسیار عظیمی که دارد می تواند به سوالات شما در حوزه های مختلف از اطلاعات عمومی گرفته و سوالات پیچیده ریاضی را خیلی ساده پاسخ دهد.

چت GPT چیست؟ - 20230306 111208

کاربرد chatgpt چیست؟

یکی از اصلی ترین سوال هایی که خیلی از افراد دارند این است که chatgpt چه کاربردی دارد و در چه چیزهایی می تواند به شما کمک کند.

این ربات می تواند به شما در برنامه نویسی و رفع باگ های برنامه شما کمک کند، به سوال های پیچیده و ساده شما پاسخ دهد، در نوشتن سناریو ها و محتوا و ترانه و متن…. کمک کند.

اطلاعات جالبی درباره هر چیزی که بخواهید به هر زبانی را به شما ارائه میدهد و مسائل مختلف را حل میکند. درست است در واقع چت gpt یک ترکیبی فوق العاده از دیتا و اطلاعات بسیار زیاد و هوش و تعامل است که همین موضوع باعث شده تا بسیار جالب باشد و سر زبان ها باشد.

فرض کنید که درباره یک موضوع سوال دارید یا درباره یک چیز نیاز به اطلاعات دارید تنها کافیست از chatgpt بپرسید تا به شما پاسخ دهد و همچنین می توانید مکالمه خود را با آن بیشتر ادامه دهید و اطلاعات بسیار بیشتری را درباره هر موضوعی کسب کنید.

یا فرض کنید می خواهید یک چیزی را یادبگیرید و یا یک مسئله را حل کنید اینجا دقیقا همان نقطه ایست که تفاوت چت gpt با دیگر هوش مصنوعی و برنامه های مشابه مشخص می شود که می تواند خیلی ساده و تعاملی به کمک شما در یادگیری و حل مسئله و…. بیاید.

در گذشته بسیاری از ربات ها وجود داشتند اما خیلی کم و ساده می توانستند به ما کمک کنند یا مشکلات بسیار زیادی داشتند و یا اطلاعات آن ها در خیلی از مسائل و موضوعات کم بود و یا نمی توانند صحبت خوبی داشته باشند و متن آنها بسیار نا مفهوم بود اما این مشکلات به درستی برطرف شده و هر کسی که یک بار با آن کار کند متوجه تفاوت آن می شود. در واقع وقتی اسم غولی مثل OPEN AI شنیده می شود باید توقع این شگفتی را داشت.

چت GPT چیست؟ - 20230306 111201

مشکلات Chatgpt چیست؟

با اینکه این ربات بسیار پیشرفته است و تکامل زیادی پیدا کرده است اما هنوز مشکلات بسیار جدی دارد. بعضی از متن ها و جملاتی که و پاسخ هایی که ارائه می دهد معمولا طبیعی نیست یا لحن بسیار زیادی دارد. همچنین برخی از دیتا و اطلاعات آن غلط می باشد و همین موضوع باعث شده تا افراد دقیقا ندادند چه میزان از مطالب آن درست است یا غلط؟ البته در تست های انجام شده میزان زیادی از متن صحیح و دقیق بود و در برخی از موارد متن ها کاملا بدون مشکل بودند اما در برخی مطالب هم شاهد چندین غلط و اشتباه در متن بودیم.

همچنین این برنامه کاملا بروز نیست و اطلاعات آن درباره سال 2021 به قبل است
.
ضمناً هنوز درباره اینکه دقیقا این اطلاعات از کجا می آید و چگونه منابع انتخاب می شود و …. پاسخی داده نشده است و همین بی پاسخ بودن و جدید بودن باعث شده تا این فناوری هرچقدر که جالب است نگران کننده نیز باشد. اما به هر حال پیشنهاد می کنیم که حتما یک بار آن را امتحان کنید و با آن صحبت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]