قابلیت های حساب بیزینس اینستاگرام

26 اسفند 1401

احتمالا شما گاهی وقت ها با کلمه بیزینس پیج اینستاگرام برخورد کرده اید و آن را شنیده باشید. اما در واقع این نوع حساب کاربری چیست؟ چه تفاوتی با حساب عادی دارد و چه ویژگی هایی را در اختیار شما می گذارد و آیا جدا لازم است که حتما حساب خود را به حساب بیزینسی اینستاگرام تبدیل کنید؟ در ادامه با سناتورگرام همراه باشید تا درمورد این موضوع اطلاعات کافی را کسب کنید.

قابلیت حساب های بیزینسی چندین سال پیش به اینستاگرام افزوده شد و در اصل هدف ان بهبود تجربه کسب و کار ها در اینستاگرام بود. در واقع این نوع حساب کاربری قابلیت های اضافه بر سازمانی را در اختیار افراد قرار می دهد تا بتوانند به اهداف بیزینسی و تجاری خود دست یابند و عملا اینستاگرام را به فضایی بهتر برای کسب و کار ها تبدیل کرد.

قابلیت های حساب بیزینس اینستاگرام:

حساب های تجاری دارای قابلیت های متعددی هستند اما قبل از اینکه به این قابلیت ها بپردازیم بهتر است بدانید که تبدیل حساب کاربری معمولی به تجاری بسیار راحت و ساده است و اگر پس از خواندن قابلیت هایی که در اختیار شما می گذارد احساس کردید که می تواند این قابلیت ها برایتان مفید باشد حتما خیلی راحت نوع حساب خود را از عادی به تجاری تغییر دهید.

قابلیت های حساب بیزینس اینستاگرام - 20230311 150951

راهی بهتر برای تماس با شما :

قطعا برای اینکه بتوانید یک کسب و کار موفق داشته باشید نیاز دارید تا با مخاطب خود در ارتباط باشید. در گذشته افراد فقط اطلاعات تماس و کسب و کار خود را در بیو قرار می دادند که کار چندان جالبی نبود و کپی کردن آن برای مخاطب بسیار سخت بود. اما حالا در حساب های بیزینسی دکمه ای برای ارتباط با شما به پیجتان اضافه می شود که افراد می توانند با کلیک بر روی آن به آدرس، ایمیل، شماره تلفن و… شما خیلی ساده دسترسی پیدا کنند.

آنالیز بسیار حرفه ای تر با حساب بیزینس اینستاگرام :

باید بگوییم که اصلی ترین و مهم ترین ویژگی حساب های تجاری اینستاگرام اضافه شدن امکان آنالیز پیج پست ها و مخاطبانتان به صورت خیلی دقیق و حرفه ای است.

در واقع هر کسی و کار در هر پلتفرمی برای اینکه بتواند رشد کند و در واقع کسب و کاری پایدار تر و رو به جلویی داشته باشد نیاز به شناخت و برسی روند کار خود و مخاطبین خود دارد. اینستاگرام هم این امر را راحت تر کرد و این امکان را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده است.

شما می توانید اطلاعات بسیار دقیق و کاملی درباره سن، جنسیت، مکان، زمان آنلاین بودن و… از مخاطبین خود بدست بیاورید. با برسی این موارد خیلی راحت می تواند به علاقه های مخاطب خود شناخت بهتری پیدا کنید و آنها را بهتر بشناسید. همچنین می توانید تحلیل بسیار کاملی از پست هایی که می گذارد دریافت کنید و با استفاده از آن روند کار خود را بهبود ببخشید.

قرار دادن لینک در استوری:
یکی از قابلیت های حساب بیزینس اینستاگرام قرار دادن لینک در استوری است که احتمالا آن را زیاد دیده باشد. در واقع با این کار شما می توانید مخاطبین خود را از استوری اینستاگرام به دیگر شبکه های اجتماعی و وبسایت خود ببرید و مخاطبان را به آنجا هدایت کنید.

برای اینکه بتوانید لینکی در استوری خود قرار دهید باید دو محدودیت را رفع کنید اولی داشتن بیش از 10000 فالوور و دومی حساب تجاری است یعنی اگر حساب شما بیزینسی نباشد اصلا نمی توانید این قابلیت را اجرا کنید.

تبلیغات اینستاگرام:
و در آخر شما میتوانید وقتی حساب خود را تجاری می کنید خیلی راحت در اینستاگرام تبلیغات ایجاد کنید و به نوعی پست خود را پروموت کنید که موجب رشد سریع تر و بیشتر اکانت و کسب و کارتان می شود.

البته بد نیست بدانید که این قابلیت چندان خوب در ایران فعال نیست و برای استفاده کردن از آن با مشکلاتی هم رو به رو هستید.

قابلیت های حساب بیزینس اینستاگرام - 20230311 151013
محدودیت های حساب بیزینس اینستاگرام:

تا به اینجا به قابلیت های حساب بیزینس اینستاگرام پرداختیم. شاید شماهم با خودتان فکر گمان کنید که حساب تجاری فقط مزیت و امکانات جدید است اما باید بگوییم وقتی حساب خود را تجاری می کنید اکانت شما با محدودیت هایی هم رو به رو می شود. از جمله این محدودیت ها که بسیار هم حائز اهمیت است عدم امکان خصوصی کردن پیج است. یعنی اگر می خواهید پیج خود را خصوصی کنید باید حتما حساب خود را از حالت تجاری خارج کنید. در واقع حساب های تجاری را نمی توان خصوصی کرد و باید همه آزاد و پابلیک باشند.

همچنین حساب های تجاری را تنها می توانید به یک حساب فیسبوک متصل کنید که اگر در ایران فعالیت می کنید شاید این مورد چندان برایتان مهم نباشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]