آموزش ساخت کانال یوتیوب

22 اسفند 1401

یوتیوب بعنوان یکی از مهم ترین و بزرگترین وبسایت های جهان محسوب میشود که بسیاری از افراد زمان و وقت زیادی از روز خود را در آن مشغول هستند و سپری میکنند. در واقع یوتیوب بعد از گوگل محبوب ترین و پر بازدید ترین وبسایت دنیا به حساب می آید که همین موضوع به خوبی مشخص کننده محبوبیت این شبکه مجازی است. این وبسایت به افراد اجازه می دهد تا ویدیو بسازند و آن را بر روی سرور های این وبسایت به صورت رایگان آپلود کنند و یا حتی از آن کسب درآمد داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش ساخت کانال یوتیوب بپردازیم. اگر شما نیز به یوتیوب و فضای آن علاقه زیادی دارید قصد دارید کانال خود را داشته باشید و از آن درآمد کسب کنید تا انتهای این مطلب با سناتورگرام همراه باشید.

یوتیوب یکی دیگر از سرویس های گوگل به محسوب میشود که افراد در آن ویدیو آپلود می کنند یا ویدیو تماشا می کنند. تنوع محتوا و دسته بندی های گوناگون و اینکه به افراد اجازه می دهد تا هر مقداری ویدیو بدون هیچ محدودیتی در آن آپلود کنند، باعث شده تا بین افراد بسیار محبوب شود. در گذشته یوتیوب در ایران چندان محبوب نبود اما حالا یوتیوب فارسی بسیار پیشرفت کرده و مخاطب خاص خودش را دارد و خیلی از افراد را به سمت خود کشانده است.

آموزش ساخت کانال یوتیوب:

فرقی نمی کند که بتوانید به صورت خیلی جدی اقدام یا فان تبدیل به یک یوتیوبر حرفه ای شوید و در یوتیوب محتوا آپلود کنید. در هر صورت شما نیاز به یک کانال یوتیوب برای اینکار دارید. گوگل هم به شما این امکان را داده تا بدون نیاز به هزینه و دردسر یک کانال یوتیوب برای خود به راحتی درست کنید.

برای اینکار ابتدا وارد وبسایت یوتیوب به آدرس Youtube.com شوید و در بالا بر روی عبارت sign in کلیک کنید. سپس باید با یکی از اکانت های گوگل خود وارد شوید(برای اینکار ایمیل و رمز عبور آن را وارد کنید) اگر اکانت گوگل یا همان جیمیل ندارید در ادامه همین مطلب به آموزش ساخت آن می پردازم.

بعد از اینکه وارد اکانت گوگل خود شدید به وبسایت یوتیوب برگردید. در بالای صفحه بر روی عکس پروفایل خود که دایره ای شکل است و در کنار زنگوله قرار دارد کلیک کنید تا منویی باز شود. سپس بر روی گزینه create a channel ضربه بزنید.

در مرحله بعد شما می توانید از نام و نام خانوادگی خود استفاده کنید یا اینکه در سمت name و handie چیزی دیگری را وارد کنید و سپس بر روی گزینه create a channel کلیک کنید. به همین راحتی شما یک کانال یوتیوب ساختید و میتونید کار خود را شروع کنید.

آموزش ساخت کانال یوتیوب - 20230311 140324

سپس می توانید با کلیک بر روی گزینه upload video ویدیو مدنظرتان را در یوتیوب آپلود کنید یا اینکه با کلیک بر روی گزینه customize channel کانال یوتیوب خود را شخصی سازی کنید.

اگر تصمیم جدی برای یوتیوبر حرفه ای شدن دارید و دنبال کسب درآمد هستید بهتر است به مواردی مانند نام کانال، عکس پروفایل و…. کانال خود اهمیت و توجه زیاد بدهید و بعد از اینکه تمامی این موارد را انجام دادید کردید اقدام به آپلود ویدیو کنید.

برای ساخت چنل یوتیوب بدون داشتن اکانت گوگل اگر اکانت گوگل یا همان جیمیل ندارید باید ابتدا یکی بسازید تا بتوانید اقدام به ساخت کانال یوتویب کنید. برای اینکه وارد وبسایت یوتیوب شوید. سپس بر روی گزینه sign in کلیک کنید. حالا بر روی گزینه create a google account کلیک کنید. سپس اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید تا اکانت گوگل شما ساخته شود. مراحل آن چندان سخت نیست و صرفا وارد کردن اطلاعات شخصی و.. است. بعد از اینکه اکانت گوگل خود را ساختید می توانید از طریق آموزش بالا اقدام به ساخت کانال یوتیوب کنید.

مواردی برای ساخت اکانت یوتیوب :

به این موضوع توجه کنید که صرفا ساختن یک کانال یوتیوب کافی نیست و شما باید لوگو، اسم و چنل آرت برای آن درست کنید. چنل آرت در واقع همان بنر یوتیوب شماست که وقتی افراد وارد کانال شما می شوند با آن رو به رو می شوند. همچنین حتما متن دیسکریپشن خود را متناسب با یوتیوب وارد کنید تا مخاطب هایتان متوجه شوند دقیقا با چه کانالی رو به رو هستند و موضوع کانال شما چیست و گمراه نشوند.

آموزش ساخت کانال یوتیوب - 20230311 140219

اگر بعد از اینکه کانال یوتیوب خود را ساختید سریعا به سراغ آپلود ویدیو بروید و اگر به کانال راه به حال خودش رها کنید تاثیر آنچنانی ندارد و احتمال موفقیت شما را بسیار کمتر می کند. همچنین این موضوع را در نظر داشته باشید که شما می توانید از طریق گوشی نیز به آپلود ویدیو بپردازید ولی بهتر است اگر کامپیوتر دارید از طریق آن این کار را انجام دهید تا بتوانید تنظیمات بهتری انجام دهید تا محتوای باکیفیتی را ارائه دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]