آموزش باز کردن فایل ها زیپ

29 اسفند 1401

احتمالا تا به حال برای شماهم اتفاق افتاده که فایل هایی را دانلود کنید اما گوشی شما توانایی اجرا و باز کردن آنها را نداشته باشد. یکی از پرطرفدار ترین این فایل ها یا به نوعی فرمت ها فایل های zip یا rar است. خیلی از افراد برای باز کردن این نوع فایل ها در گوشی موبایل خود دچار مشکل میشوند که در این مطلب در سناتورگرام قصد داریم تا به آموزش باز کردن فایل های زیپ در موبایل بپردازیم.

امروزه خیلی از فایل ها در داخل اینترنت به صورت فشرده و zip قرار دارند تا افراد بتوانند با حجم کمتر و راحت تر به فایل ها دسترسی داشته باشند. اما این فرمت از فایل ها در گوشی های موبایل به طور معمول باز نمی شود و برای همین باید از برنامه ها و روش های جایگزین برای این کار استفاده کرد.
البته به تازگی قابلیت باز کردن فایل های زیپ بصورت پیشفرض روی بعضی تلفن های همراه هست.

باز کردن فایل ها زیپ در موبایل:

اگر میخواهید فایل های زیپ را در گوشی موبایل خود اجرا کنید نیاز به برنامه هایی دارید که در این زمینه فعالیت می کنند.

معرفی بهترین برنامه های باز کردن فایل های zip در موبایل:
برنامه های بسیاری در این زمینه هستند که می توانید از آنها برای باز کردن فایل های زیپ بهره ببرید اما rar، winzip، zarchiver 3 تا از بهترین برنامه هایی هستند که در این زمینه فعالیت میکنند که می توانید با نصب یکی از آنها خیلی راحت فایل های zip را در موبایل خود باز کنید .

آموزش باز کردن فایل ها زیپ - 20230313 152812

نحوه استفاده از برنامه rar :

برنامه rar را می توان یکی از معروف ترین و محبوب ترین برنامه هایی است که برای باز کردن فایل های زیپ از آن استفاده می شود. این برنامه به جز موبایل در کامپیوتر و دسکتاپ نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. برای دانلود آن تنها کافیست از گوگل پلی نام rar را سرچ کنید. خیلی راحت می توانید آن را دانلود و نصب کنید.

بعد از نصب این برنامه وارد آن شوید و سپس به مسیری که فایل zip شما در آن قرار دارد بروید. سپس فایل های زیپ را با آیکون چندین کتاب روی هم میبینید. می توانید با کلیک کردن بر روی آن وارد این فایل های زیپ شوید و محتوا درون آن را مشاهده کنید. اما اگر می خواهید آن را از فرمت zip خارج کنید تنها کافیست روی فایل مدتی نگه دارید تا منویی برای شما باز شود.

در منوی باز شده سه گزینه وجود دارد:

Extract to… :
با کلیک بر روی این گزینه یه پوشه به نام همان فایل زیپ ساخته می شود و تمامی فایل ها در آنجا استخراج می شود.

Extract here:
با کلیک بر روی این گزینه تمامی فایل های درون فایل zip در همان جا استخراج می شود. بهتر است از این گزینه استفاده نکنید چون ممکن است تمامی فایل های درون فایل Zip شما به صورت نامنظم باز شود.

Extract files:
با انتخاب این گزینه شما می توانید در صفحه بعد یک مسیر برای استخراج این فایل زیپ انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه ok بزنید.

باز کردن فایل های Zip با ZArchiver:

مراحل باز کردن فایل های زیپ در موبایل در بیشتر برنامه ها شبیه به هم است اما میان این برنامه ها برنامه rar از همه راحت تر و آسوده تر میباشد. به همین دلیل به پیشنهاد میکنیم تا از این برنامه به جای zarchiver استفاده کنید که آموزش آن را در بالاتر به شما دادم. البته مراحل zarchiver هم نسبتا به rar شبیه است.

چرا برخی از فایل های zip برایم باز نمی شود؟
برخی از فایل های zip دارای رمز هستند و اگر شما پسورد آن را وارد نکنید دیگر این فایل باز نمی شود. بنابراین حتما وقتی فایلی را دانلود می کنید دقت کنید که پسورد نداشته باشد یا پسورد آن را حفظ کنید تا بعدا بتوانید در باز کردن فایل zip از آن استفاده کنید.

همچنین برخی از فایل های zip چندین پارته هستند و عملا بدون دانلود تمامی این پارت ها نمی توانید آنها را باز کنید. برای باز کردن این فایل های بهتر از کامپیوتر استفاده کنید تا مراحل اسان تر باشد.

فایل rar چیست؟
Rar
در واقع یک فرمت ذخیره سازی مثل zip است که از آن زیاد استفاده می شود و شما در سطح اینترنت برخی از فایل ها را با این پسوند و فرمت rar مشاهده می کنید.

این فرمت به نوعی فرمت بومی برنامه WinRar است که باید برای باز کردن آن از برنامه rar استفاده کنید.

چگونه فایل های zip را باز کنم؟
برای باز کردن فایل های Zip به صورت درست در موبایل نیاز به برنامه هایی جانبی دارید که در این زمینه فعالیت می کنند. که در این مطلب به شما آموزش دادیم موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]