آموزش افزایش امنیت توییتر

28 اسفند 1401

در روزها و ماه های اخیر کم کم توییتر در حال تبدیل شدن به یکی از شبکه اجتماعی معروف و پرطرفدار در جهان بخصوص در ایران است. به همین دلیل در چندین سال گذشته اکانت بسیار زیادی از افراد هک شده یا از دسترس خارج شده و… به همین دلیل در سناتورگرام تصمیم گرفتیم تا در یکی از مطالب به آموزش افزایش امنیت توییتر بپردازیم تا دیگر از شر هک شدن و.. خلاص شوید. بنابراین اگر شماهم جز یکی از کاربران این شبکه اجتماعی هستید حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

توییتر یک شبکه اجتماعی متفاوت است که بیشتر تمرکز خود را بر مبنای متن های کوتاه گذاشته است به همین دلیل در آن بیشتر شاهد منتشر شدن اخبار و تعامل هستیم. همین متفاوت بودن باعث رشد آن شده و در چند سال گذشته در ایران نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است. همین موضوع باعث شد تا حملات هکری به سمت اکانت های توییتر بیشتر از قبل شود.

افزایش امنیت توییتر:

خیلی از افراد فکر می کنند که برای اینکه امنیت اکانت خود را افزایش دهند نیاز به کار خاصی دارند یا حتما باید در امنیت تخصص داشته باشند تا این کار را بتوانند انجام دهند. اما کاملا برعکس این موضوع است. بیشتر هک ها و از دست رفتن اکانت ها مربوط طی یک فرایند پیچیده هک رخ نمی دهد بلکه هکر ها از اشتباهات خیلی کوچک شما سو استفاده می کنند و به اکانت شما دسترسی پیدا می کنند. اشتباهاتی که معمولا بسیاری آن را انجام می دهند یا کارهای خیلی ساده ای که خیلی از افراد این کارها را انجام نمی دهند دلیل اصلی هک شدن اکانت شما است. در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت و به شما آموزش خواهیم داد که چطور امنیت حساب توییتر خود را افزایش داده و اطلاعات خود حفاظت کنید.

از رمز پیچیده برای اکانت خود استفاده کنید:

اولین کار از کارهایی که موجب افزایش امنیت اکانت توییتر شما می شود بسیار سادست و این مورد بسیار ساده موجب بسیاری از هک های حساب توییتر شده است

سعی کنید از رمز هایی استفاده کنید که پیچیده باشد و حدس زدن آن آسان نباشد. یعنی رمزی که انتخاب می کنید شامل عدد و حروف کوچک و بزرگ و حتی کاراکترها باشد. همچنین طولانی بودن رمز یعنی بیش از 8 کاراکتر و ترکیبی از عدد و حروف و علائم می تواند آن را به یک رمز بسیار قوی تبدیل کند. همچنین تا جای ممکن از گذاشتن شماره موبایل، تاریخ تولد و رمز های ساده و تکراری برای اکانت های مختلف خودداری کنید. چون شاید این رمز ها به نظر قوی یا متفاوت باشند اما پیدا کردن آنها بسیار سادست.

فعال کردن تایید دو مرحله ای :

فر که از چه شبکه اجتماعی استفاده می کنید این مورد به راحتی می تواند احتمال هک شدن اکانت شما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. تایید دومرحله ای امکانی است که در بیشتر برنامه ها و اپلیکیشن ها وجود دارد اما افراد از آن استفاده نمی کنند و به ان اهمیتی نمی دهند. در حالی که اصلی ترین و مهم ترین سپر شما در برابر هکر ها این مورد می باشد.

همین الان وارد توییتر خود شوید و تایید دو مرحله ای یا احراز هویت دو مرحله ای را در بخش امنیت اکانت خود فعال کنید.

آموزش افزایش امنیت توییتر - 20230313 143538

استفاده نکردن از برنامه های تغییر ای پی ناشناس یک قدم مهم در افزایش امنیت توییتر:

در کل استفاده کردن از برنامه های تغییر ای پی می تواند امنیت کل گوشی شما را تهدید کند. اما بسیاری از اوقات واقعا نیاز است که از آنها استفاده کنیم. به همین دلیل سعی کنید تا از برنامه های معروف و معتبر استفاده کنید تا این تهدید کمتر شود همچنین این برنامه ها را از جاهای معتبر دانلود کنید.

اطلاعات خود را فاش نکنید:

یکی از موارد ساده که می تواند موجب افزایش امنیت یوتییر شما شود پخش نکردن اطلاعات شخصی خود در توییت ها یا دایرکت و غیره است. شما در حال فعالیت در یک فضای مجازی هستید در آن بگردید و استفاده اما به هیچ عنوان اطلاعات شخصی خود را مانند شماره تلفن، مکان و… را در اختیار هیچ کسی قرار ندهید.

آموزش افزایش امنیت توییتر - 20230313 143633

برای افزایش امنیت توییتر به هر فردی پاسخ ندهید:

خیلی از اوقات بسیاری از توییت ها و کامنت ها حاوی لینک هایی است که می توانند تخریب کننده باشند. همچنین در بسیاری از مواقع افراد از طریق بخش پیام خصوصی برای شما پیام ها و لینک هایی را ارسال می کنند که همه آنها می تواند مخرب باشد. برای همین در تمام اوقات سعی کنید تا بر روی هیچ لینکی کلیک نکند یا تمام فعالیت شما در همان فضای توییتر باشد و از آن خارج نشوید.

نرم افزار های مخرب را دانلود نکنید:

نرم افزار های بسیاری زیادی وجود دارند که مخرب هستند. بسیاری از مواقع شما با دانلود کردن برنامه های گوناگون از مکان های ناشناس و نامعتبر به راحتی زمینه وجود هکر ها را به گوشی خود فراهم می کنید. سعی کنید برنامه هایی را دانلود کنید که معتبر باشد و تا جای ممکن از گوگل پلی یا اپ استور آن هارا دانلود کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]